Katuseboks – kütuseröövel või -säästja?

08.07.2016 / 0 kommentaari

Aeg-ajalt tuleb meediaväljaannetes ikka ja jälle jutuks sõidukite kütusekulu. Teemat käsitledes viiakse läbi erinevaid katseid, mis viivad reeglina järeldusele, et kõige hirmsam kütuseröövel on katuseboks. Lisaks nendesse juttudesse vahelduseks ühe vaatenurga ja tuletaks meelde, milleks katuseboksi üldse kasutatakse.

Thulepunkti hinnangul on katuseboks üks nutikamaid tarvikuid, mis võimaldab autoomanikul paari lihtsa liigutusega oma sõiduki pagasiruumi mahtu kuni 650 (!) liitri võrra suurendada. Seda on tervelt üle 60 liitri rohkem kui näiteks Toyota RAV4 pagasiruumi maht. Praktikas tähendab see seda, et vajadusel (perega suusatama sõites, suvekodust linna kolides jne) saab autoomanik oma sõiduki mahutavust oluliselt suurendada. Kui sõiduki kütusekulu suureneb pärast katuseboksi paigaldamist 0,7 liitri võrra iga 100 km kohta (Autoleht nr 27, juuli 2009), maksad iga läbitud 100 km eest vaid 13-kroonist lisatasu. Pärast koju jõudmist saad katuseboksi aga jälle garaaži lakke või seinale tõsta ning nautida tavapäraselt madalat kütusekulu. Kõik need aga, kes endale kunagi igaks juhuks suurema auto soetanud (noh et vahel suusatama minnes või maalt linna kolides kõik vajalik ikka ära mahuks) jätkavad kopsakate kütusearvete tasumist ka siis, kui neil peale enda midagi vedada pole.

Niisiis võib katuseboksi hoopis kütusesäästjaks nimetadaJ. Võimaldab see ju oma väiksemale sõidukile truuks jääda ka siis, kui vahel harva suuremat pagasiruumi vajad.  Kütusekulu vähendamiseks eelista aga närvilisele sõidustiilile säästlikku, rehvides hoia ettenähtud rõhku, tipptundidel tekkivatest ummikutest hoidu, võimalusel lülita välja konditsioneer, just nii nagu artiklid ja telesaated soovitavad.

Kommentaarid